Many nights with several members of the team on the verge of collapse by creative catharsis, too many favors and a budget that competed with that of Avengers: Infinity War, finally here is our new web series: Black Stuff.
Muchas noches con varios miembros del equipo al borde del colapso por catarsis creativa, demasiados favores y un presupuesto que competía con el de Los Vengadores: La Guerra del Infinito, al fin está aquí nuestra nueva webserie: Black Stuff.



The intention behind the sound design in Black Stuff is to set the dark of human intentions. A human nature separated from the digital by a line that becomes thinner every day. A nature drifting towards the artificial.
All the sound work was carried out from ProTools 11. The aim is to contrast the naturalness of the characters' actions, reproduced by foley, with baroque environments, recharged with electronic effects, drones and synthesizers that often absorb the reality of the characters.
I hope you like it.
La intención detrás del diseño de sonido en Black Stuff es ambientar lo oscuro de las intenciones humanas. Una naturaleza humana separada de lo digital por una línea que cada día se hace más fina. Una naturaleza en deriva hacia lo artificial.
Todo el trabajo de sonido se realizó desde ProTools 11. Se intenta contrastar la naturalidad de las acciones de los personajes, reproducidas mediante foley, con unos ambientes barrocos, recargados de efectos electrónicos, drones y sintetizadores que muchas veces absorben la realidad de los personajes.
Espero que os guste.



Foley and live sound example #1: Dead Croquettes
Foley and live sound example #2: Doris Dreams
Foley and live sound example #3: Kron's robotic arm
Foley and live sound example #4: Black Staff
Foley and live sound example #5: Kron's Room
Foley and live sound example #6: Black Lenses















Thanks for watching and thanks to all the people involved in this project.